dijous, 31 de març del 2011

ALZINA, el primer bonsai de la col·lecció

Va ser el primer arbre que va arribar a casa, i per això li tinc un amor especial.


Així era quan va arribar de Mistral Bonsai.


I després de passar el primer hivern a casa li tocava un canvi de substrat per deixar respirar una mica millor les arrels. Així que a final de març del 2011 emprenc el primer trasplantament de l'alzina.


Em vaig trobar un munt d'arrels on predominava la pivotant gruixuda que feia una curva per davant de la soca. Com que no impedia el creixement de l'arbre vaig optar per conservar aquesta arrel. 


Després d'acabar el procés li vaig treure bastant de verd per compensar amb la poda d'arrels.


Detall de la pivotant sobresortint del substrat. És el toc especial d'aquest arbre.



En aquestes últimes fotografies s'observa que les fulles estaven començant a patir per manca d'aigua o bé per asfixia radicular.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada